TRIMIT Fashion

IT-løsning til Fashion & Sport

TRIMIT gir deg én samlet IT-løsning, hvor du får:

  • ERP med funksjonalitet utviklet spesifikt til fashion- og sportsbransjen
  • 2 nettbutikker - B2C, B2B
  • 2 nettportaler - selgerportal og leverandørportal
TRIMIT-løsning til tekstil og mode

Microsoft Dynamics NAV

TRIMIT Fashion er basert på Microsoft Dynamics NAV og fungerer ved å tilføre og forbedre eksisterende funksjonalitet i NAV - til nettopp din bransje.

Med NAV og TRIMIT Fashion får du:

  • det fulle overblikk over prosessene i din kjerneforretning
  • presisjonen som optimerer din verdikjede
  • innblikket, som dine medarbeidere har behov for, for at de skal kunne yte sitt beste.

Du kan se noen av mulighetene med Microsoft Dynamics NAV i videoen:
10 Tips to Microsoft Dynamics NAV

Webportaler

Den direkte forbindelse

TRIMIT gir ikke bare medarbeiderne deres de riktige verktøyer til å arbeide effektivt. Det skaper også direkte forbindelse til forretningsforbindelser og kunder.

Enkel og intuitiv

Leverandører, selgere, forhandlere og kunder kan via webportaler se over relevante informasjoner og funksjoner, kommunisere med dere og opprette ordrer gjennom den enkle og intuitive brukergrenseflate med en sikker browserforbindelse.

Oppdatert øyeblikkelig 

Endringer i de registrerte opplysningene oppdateres straks, så dere kan reagere hurtig på henvendelser fra leverandører og kunder.

Fungerer i alle browsere

TRIMITs webportaler fungerer i alle browsere samt touch-skjermer som fx smartphones og tablets.

Slipp unne dobbeltarbeid 

Den relevante infrastrukturen sikrer, at dere kan kommunisere online med deres forretningsforbindelser inne få timer, uansett hvor de befinner seg. Siden all informasjon lagres i TRIMIT, ligger det ingenting på nett, som skal opdateres - TRIMIT ordner alt dette.

Integrerte webshops og -portaler

  • B2C Webshop
    • Komplett webshop
    • Ønskelister
    • Gavekort
    • Kundeklubb
    • Returvare-håndtering
    • Kredittkortbetaling
  • B2B Webshop
    • Kunders og forhandleres portal til ordreregistrering

PDM / Vareoprettelse

Hjelper dere med å styre design og produktutvikling

Det er langt fra Oslo til Bangladesh. Store avstander er likevel virkeligheten for de fleste motevirksomheter, der produktene ofte produseres mange forskjellige steder rundt omkring i verden og i forskjellige designstadier samtidig. Mens ét produkt kan være på tegnebrettet i et lokale i virksomhetens norske hovedkontor, kan et andet være på vei gjennom symaskinen på den andre siden av jorda.

Få et godt overblikk

Det stiller store krav å overholde markedsbestemte leveringstidspunkter og treffe de rette beslutninger på det riktige tidspunktet, og det er stort sett umulig uten et godt overblikk. Løsningen er TRIMIT og den innbyggede Product Data Management (PDM) løsning.

Minimer risikoen for feil

TRIMIT minimerer risikoen for feil, reduserer antallet av kolleksjonsprøver og hjelper med at sikre produksjons- og kvalitetskontroll underveis.

Det er mulig, fordi alle i din organisasjon har adgang til den samme informasjonen. Til og med deres leverandører har med TRIMIT Supplier Portal adgang til den nyeste informasjon, uansett deres teknologiske plattform.

TRIMIT understøtter blant annet

  • Kolleksjon- og style - og sortimentsoppbygning
    • Oppret styles og varianter via wizard
    • Re-runner håndtering
    • Leverings- og droppsplanlegning
  • Styring av produktdata
    • Kategori, brands osv.
    • Måleskjemaer med versjonsstryring
    • Stykklister / Bill Of Material
    • Vaskeanvisninger
    • Workflow / Critical Path
    • Kommentering av prøver
    • Prishåndtering
      • Kjøpspriser
      • Salgspriser
    • Før og etterkalkulasjoner
  • Utskrifter / Tech packs til leverandører
  • Webbaseret leverandørportal til produktdata og kommunikasjon
  • Statistikk og beslutningsstøtte

Salg

Slå konkurrentene på de plattformene dere fokuserer på

Det handler ikke bare om å lage de beste designs. Dere må også være de beste til å selge dem. Deres kunder etterspør konstant nye produkter, og de forventer, at dere er synlige på en lang rekke salgsplattformer – fra fysiske butikker til webshops og sosiale medier. Det stiller store krav til dere som motevirksomhet.

Gi alle fullt overblikk

Med TRIMIT har alle som selger deres produkter fullt overblikk over nåværende og kommende produkter, bestsellere, leveringstidspunkter og priser. Det gjelder uansett, om vi snakker om selgerne deres, agenter eller direkte fra butikkene – TRIMIT hjelper dem alle.

Komplett webshop i TRIMIT

TRIMIT inneholder i tillegg en komplett webshop, som ikke bare understøtter ditt brands image den er også den optimale måten å selge de produktene du allerede har i TRIMIT. Sammenhengen fra design til webshop i samme løsning er uvurderlig.

TRIMIT understøtter blant andet

  • Inntastning av ordrer via matrix
  • Overblikk over disponibelt antall på lager
  • Salg av sortimenter/kasser
  • Ordretyper med forskjellige egenskaper og rettigheter
  • Webbasert selger/agent løsning til ordreregistrering
  • Webbasert B2B løsning til ordreregistrering
  • Komplett webshop, inkl.
    • Ønskelister
    • Gavekort
    • Kundeklubb
    • Returvare-håndtering
    • Kredittkortbetaling
  • Mulighet for integratsjon til kassesystemer
  • Statistikk og rapportering

Innkjøp / Disponering

kontroll på sourcing og disponering

En glidelås, en knapp eller en lengde sytråd i den helt riktige fargen kan være avgjørende for kvaliteten og populariteten av en style. Men er produksjonen deres helt eller delvis outsourced til andre leverandører, er det en utfordring å sikre, at alle materialer og tilbehør er tilgjengelige på det rette tidspunktet og i det rette antall.

TRIMIT løser utfordringene deres uansett om dere produserer in-house, outsourced eller som en kombinasjon mellom de to.

Systemet regner ut – på bakgrunn av salgsordrer – deres behov og kombinerer produkter, som produseres samme tid og sted, så det kun er nødvendig med en enkelt produksjonsordre pr. sted.

Dere sparer dessuten tid og ressurser, når dere har behov for å handle inn spesifikke produktelementer og beskrive de detaljer, som gjør en style helt spesiell. Her kan TRIMIT Supplier Portal hjelpe dere med å kommunisere alle detaljer korrekt på første forsøk og på den måten hjelpe til med å sikre korrekt levering av korrekte produkter til avtalt tid.

TRIMIT understøtter blant andet

  • Komplett leverandørkartotek
  • Innhentning av priser og tilbud
  • Behovsberegning basseret på aktuelt salg, forventet salg eller historikk
  • Innkjøp av prøver
  • Håndtering av flere leverandører på en style
  • Kontroll over leveranser mellom leverandører
  • Overblikk over innhold i inngående containere
  • Webbaseret leverandørportal til innkjøp og kommunikasjon
  • Statistikk og leverandørmålinger

Logistik / Lager

Korrekt levering til avtalt tid

Blå, lilla, rød eller grønn. Korte eller lange ermer. Med eller uten lommer. Small, medium eller XXXL. Den moderne moteforbruker etterspør variasjoner og valgmuligheter på alle hyller. En av de største utfordringene for motevirksomheter i dag er derfor å holde orden på antallet av farger, størrelser, modeller og materialer.

TRIMIT gir hurtig overblikk over den samlede logistikk med en skreddersydd løsning, som dekker deres behov – også de steder der dere gjør tingene annerledes enn andre.

Få orden på alt fra lagerbeholdning, til- og avganger samt antallet av tilgjengelige produkter i alle farger, størrelser og modeller. Alt sammen hurtig og effektivt, sånn at dere kan bruke tiden på det, dere er best til: Å skape mote og bekledning.

TRIMIT understøtter blant andet

  • Registrering av mottagelser
  • Legg på lager
  • Plukkelister
  • Flere lokasjoner/bins
  • Håndtering av konsignasjonslager
  • Webbasert leverandørportal med oppdatering av leveringstidspunkter, leveringsantall og kommunikasjon
  • Fordeling av mottatte varer til ordrer og kunder
  • Fakturering sammen med forsendelse
  • Overblikk over innhold i inn- og utgående containere
  • Mulighet for integrasjon til eksterne lagerhoteller, tolllager, håndholdte scannere osv.

Service / Reklamasjon

God service er viktig for å få med seg ordren hjem – men god service etter salget er nøkkelen til å få mange flere ordrer. All deres informasjon finnes allerede i TRIMIT, så systemet brukes også som fundament for å gi god service til deres kunder - uansett om det handler om å kunne opplyse en forventet leveringstid eller håndtere en feilleveranse.

TRIMIT gir dere et konstant og korrekt overblikk over hvor kundens ordre er og når kunden kan forvente levering. TRIMIT har dessuten innbyggede fasiliteter til å håndtere returvarer og sikre hurtig håndtering av dette overfor kunden. Samtidig gjemmer TRIMIT informasjon om årsaker og forklaringer som senere kan brukes til statistikk, leverandøroppfølgning osv.

TRIMIT understøtter blant andet

  • Returvare- og reklamasjonshåndtering
    • Registrering av årsaker og løsninger
    • Statistikk på returvarer og reklamasjoner
  • Forespørsler
    • Ordrer
    • Fakturaer
    • Leveringer
  • Webbaseret B2B portal til forespørsler

Finans / Statistikk

I TRIMIT finnes det en rekke statistikker og oppfølgningsverktøyer til rådighet, slik at det hele tiden er mulig å følge med i viktige nøkkeltall og lage ad hoc oppfølgning.

Løsningen er særdeles fleksibel. Du kan velge å trekke informasjon når du har behovet for det eller du kan ha f.eks. oversikt over omsetningsutviklingen det seneste kvartal inne som et fast element i dit rollesenter.

Du kommer langt med de verktøyene som finnes i løsningen som standard. Integrasjon mellom TRIMIT og Microsoft Office gjør det lett å sende informasjon frem og tilbake mellom f.eks. TRIMIT og Excel.

Har du ikke nok med de standardverktøyene løsningen tilbyr, er det mulighet for å supplere løsningen med:

Jet Reports

Jet Reports er en integrert rapportgenerator til TRIMIT, som gir brukeren en enkel måte å opprette faste rapporter og ad-hoc rapporter i Excel.

TARGIT

Med TARGIT Decision Suite til TRIMIT gir vi deg hurtig overblikk over din forretning og mulighet for å treffe enda bedre beslutninger. Det å følge det daglige salg, den daglige drift, sammenligne salget med med fjoråret eller med budsjett, få en klar vurdering av rentabiliteten på varegrupper, varer eller andet, er noe vi gjerne vil hjelpe dere med.

Med TARGIT Decision Suite til TRIMIT kan du få et hurtig overblikk over alt dette i overskuelige analyser og enkelte rapporter, og du kan til og med sette opp Intelligente Agenter, som løpende vil overvåke tallene deres og gi deg beskjed, hvis det skjer endringer til disse, så du kan reagere hurtigere. Du kan løpende måle på, hvordan det går med salget.

Nøkkeltall og overblikk skal dere hele tiden ha adgang til – kanskje dere vil dele informasjon med partnere, kunder eller leverandører for å optimere nettopp deres verdikjede! Informasjon kan distribueres automatisk via mail eller til smartphone/tablets. Viten fra business intelligence løsningen skal brukes til å treffe bedre beslutninger hurtigere og basert på fakta – og på den måten skape en bedre inntjening for deres virksomhet.

Økonomi / Finans

Når du starter med å bruke TRIMIT, knytter du automatisk alle medarbeidere tettere sammen. Alle taster inn data i det samme systemet, hvilket betyr at du har mye lettere adgang til informasjon – den nyeste informasjon, vel å merke.

Planlegning, styring av din virksomhets økonomiske ressurser, regnskap, budsjettering, risikostyring, innkjøp samt analyse og rapportering er alle standardverktøyer i Dynamics NAV og TRIMIT.

Løsningen er naturligvis lokalisert og holdes oppdatert til norske forhold, så du kan overholde de lovmessige krav. Du får bl.a. mulighet for å holde nøye øye med kritiske bankaktiviteter og at automatisere økonomistyringsprosesser, så du kan treffe bedre forretningsbeslutninger.

Med løsningen får du et rollesenter, som kan tilpasses dine ønsker og krav. Med Dynamics NAV og TRIMIT kan du få all relevant data presentert direkte i ditt personlige rollesenter, f.eks. utvalgte KPI’er, cashflow-diagrammer osv. Du får lynhurtig overblikk over eventuelle avvigelser, og du kan dykke direkte ned i tallene direkte fra rollesenteret.

TRIMIT-kunder

mode- og tekstil-kundelogoer
Møbel- og interiør-kundelogoer
Produktion- og industri-kundelogoer

Kontakt CORNATOR!